Friday, April 24, 2009

Οι Υξώς, ο Martin Bernal και ο Σκοπιανός «ανθελληνισμός»


. Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο του Άλκιμου

Η αρχαιολογία στα ίχνη των Υξώς! Ποια η σχέση τους με τους Έλληνες;
.
Στη Καθημερινή σήμερα διαβάζουμε, ότι Αιγύπτιοι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν θαμμένα ανάγλυφα σε τέσσερις αρχαίους ναούς στη χερσόνησο του Σινά. Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι τα νέα ευρήματα θα φωτίσουν μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της Φαραωνικής Ιστορίας. Σπάνιες επιγραφές στους τοίχους των ναών σχετίζονται με τους Υξώς, Ασιάτες που εισέβαλαν στην Αίγυπτο κατά την 12η δυναστεία (1991-1802 π.Χ.) και κυβέρνησαν για περισσότερο από έναν αιώνα από την πρωτεύουσα τους, την Άβαρις.
.
"Υπάρχει ένα γλυπτό του Ραμσή Α΄ να στέκεται μπροστά στο Θεό Σεθ, ο οποίος λατρευόταν από τους Υξώς», ανέφερε ο αρχαιολόγος Μοχάμεντ Αμπντέλ Μακσούντ, ο οποίος ηγείται της αποστολής. Οι Υξώς, των οποίων το όνομα σημαίνει «ξένοι κυβερνήτες» στα αρχαία ελληνικά, ήταν τόσο μισητοί που όταν οι Αιγύπτιοι επανήλθαν στην εξουσία, κατέστρεψαν όλα τα μνημεία και τα αρχεία τους.
.
Τα ευρήματα - που περιλαμβάνουν επιγραφές σχετικές με μια σειρά από άλλους θεούς και βασιλιάδες - ανοίγουν την πόρτα σε πολλά μυστικά της περιόδου και θα μπορούσαν να ξαναγράψουν την Ιστορία του Σινά. Οι επιγραφές θα σταλούν άμεσα στο Κάιρο για ανάλυση, όπως δήλωσε ο Μακσούντ, ο οποίος εξερευνά την περιοχή από το 1986.
.
Οι Υξώς έχουν κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εμάς τους Έλληνες, διότι έχουμε τον εβραϊκής καταγωγής επιστήμονα Martin Bernal, ο οποίος είναι στρατευμένος στον αγώνα κατά της Ευρωπαϊκής αλαζονείας και κατά της ιστορικής αντιλήψεως για την υπεροχή της λευκής φυλής, ο οποίος έχει προβάλει τον ισχυρισμό, ότι οι αυτόχθονες Έλληνες, ήταν Αιγύπτιοι και Φοίνικες εποικιστές. Τον Bernal επικαλούνται και οι Σκοπιανοί για να «θεμελιώσουν» την ανθελληνική τους στάση (βλέπε εδώ). Με την ευκαιρία αυτής της αρχαιολογικής ανακάλυψης, παραθέτω εδώ κάποιες ενδιαφέρουσες σκέψεις του δικηγόρου κ. Μιχαήλ Δ. Ρέλλου, ο οποίος αναφέρεται στις θεωρίες για τη καταγωγή των Ελλήνων, και σχετικά με τους Υξώς γράφει τα εξής παραθέτοντας από τον εν λόγω επιστήμονα:
.
***
.
Τρεις βασικοί πυλώνες της θεωρίας της Μαύρης Αθηνάς είναι η ιστορία του Δαναού, η εκστρατεία των Υξώς και τα θρησκευτικά δάνεια, όπως η μορφή της Αθηνάς. Η αναίρεση των επιχειρημάτων αυτών, συνεπάγεται την αναίρεση βασικών και δομικών στοιχείων της όλης θεωρίας, όσο περίτεχνη και καλο-επεξεργασμένη και αν φαίνεται. Στην αυθαίρετη παράθεση επιχειρημάτων ο Bernal ισχυρίζεται επί λέξει ότι “οι Δωριείς ηγέτες ισχυρίζονταν ότι ήταν Ηρακλιδείς, δηλαδή απόγονοι των Δαναών-Αιγυπτίων εποικιστών, που αντικατέστησαν τις παλαιότερες δυναστείες των Τανταλίδων ή Πελοπίδων, που φαίνεται να προήλθαν από την Ανατολία τον 14ο αιώνα. Είναι ξεκάθαρο ότι οι Δωριείς βασιλείς συνέχιζαν μέχρι τους Ελληνιστικούς χρόνους να είναι υπερήφανοι για την καταγωγή τους από τους Αιγυπτιο-Υξώς”. Βεβαίως, οι Σπαρτιάτες θεωρούσαν ότι κατάγονταν από τον Έλληνα Ηρακλέα και ποτέ τους δεν δήλωσαν υπερήφανοι για την καταγωγή τους από τους Αιγυπτίους-Υξώς. Άλλωστε, ποτέ οι Αιγύπτιοι δεν συνταυτίσθηκαν με τους Υξώς.
.
Το μόνο φανερό είναι ότι ο συγγραφέας προσπαθεί να βγάλει λογικά συμπεράσματα από συρραφή δικών του αυθαίρετων επί μέρους συμπερασμάτων. Η επιδρομή των Υξώς στην Αίγυπτο έγινε περί το 1674 π.Χ. από βορρά προς νότο, και είναι βέβαιο ότι εάν υπήρξε εισβολή, αυτή έγινε στην Αίγυπτο, είχε κατεύθυνση από την Ελλάδα προς την Αίγυπτο και όχι το αντίθετο, και η διακυβέρνηση της χώρας διήρκεσε έως το 1566 π.Χ. Είναι μάλλον βέβαιο ότι πολλοί Έλληνες πολέμησαν μαζί με τους (μάλλον σημιτοφώνους) επιδρομείς Υξώς και η Ελληνική παρουσία στην Αίγυπτο (και την Χαναάν) είναι εξακριβωμένη από πάμπολλα Ελληνο-μινωικά αρχαιολογικά ευρήματα του 17ου αιώνα, που βρέθηκαν στην πρωτεύουσα των Υξώς, Άβαρι, στο δέλτα του Νείλου και από άλλα του 16ου αιώνα που βρέθηκαν στο Tell Kabri του Ισραήλ.
.
Πάντως το αφετηριακό σημείο για την ανάπτυξη του επιχειρήματος περί των Υξώς, ο Bernal το λαμβάνει από την λέξη ικέτης, επειδή έχει κάποια μικρή ομοιότητα με τον ήχο της λέξεως Υξώς και επειδή η γνωστή τραγωδία Ικέτιδες του Αισχύλου είχαν αυτόν τον τίτλο και θέμα της την ιστορία της ελεύσεως του Δαναού από την Αίγυπτο στο Άργος. Σ’ αυτό το σημείο γίνεται φανερή η ασταμάτητη φαντασία του αφροκεντριστού συγγραφέως, η οποία, όμως, έχει παρασύρει χιλιάδες αφρικανικής και σημιτικής καταγωγής αμερικανούς να την πιστεύουν ως ιστορική αλήθεια...
.
***
.
Ενδιαφέρον είναι να σημειωθεί, ότι το βιβλίο του Bernal μπήκε στην λίστα των 50 χειρότερων βιβλίων του 20ου αιώνα (βλέπε εδώ).
.
Ολοκληρώνω το άρθρο αυτό με τα λόγια του κ. Ρέλλου, τα οποία θεωρώ πολύ καλά διατυπωμένα:
.
«Ο συγγραφέας της Μαύρης Αθηνάς απορρίπτει την απόδειξη (proof) στις επιστήμες με τις οποίες ασχολείται και αποδέχεται την αρχή της ευλογοφάνειας ή πιθανοφάνειας (plausibility). Έτσι, ξεκαθαρίζει ότι η θεωρία του δεν στηρίζεται σε αποδείξεις, αλλά σε ευλογοφανείς παρατηρήσεις και συλλογισμούς. Όμως, αυτή η φιλοσοφική βάση της θεωρίας του είναι έωλη, διότι χωρίς την προσκόμιση αποδείξεων, δεν είναι νοητή η επιστημονική αλήθεια. Τουναντίον, αυτή η φιλοσοφική προσέγγιση επιτρέπει στην αχαλίνωτη φαντασία να παρουσιάζεται ως επιστήμη και στην φυλετική προπαγάνδα να παρουσιάζεται ως αξιοπρόσεκτη άποψη.
.
Βεβαίως, όταν ανακαλύπτονται νέα στοιχεία που ανατρέπουν τα παλαιά, η επιστήμη αναθεωρεί τις μέχρι τότε αποδεκτές θεωρίες χωρίς να αμφισβητείται το κύρος των επιστημόνων που τις είχαν αναπτύξει. Δηλαδή, η διάψευση κάποιας επιστημονικής θεωρίας οδηγεί στην εδραίωση μιας νέας επιστημονικής θεωρίας, χωρίς η προηγούμενη να θεωρηθεί αντιεπιστημονικής θεμελιώσεως. Αυτήν ακριβώς την λειτουργία των επιστημών αμφισβητεί ο Bernal, διότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος διασώσεως της εργασίας του. Τελικώς, αυτή η επιστημολογική προσέγγιση επιτρέπει στον καθένα να ισχυρίζεται ο,τιδήποτε και να αγνοεί τα στοιχεία, να αγνοεί τις επιστημονικές αποδείξεις και να πλαστογραφεί την Ιστορία.
.
Η θεωρία της μαύρης Αθηνάς αντιπαρέρχεται την καθιερωμένη άποψη που απαιτεί αποδείξεις για την θεμελίωση οποιασδήποτε ιστορικής θεωρίας. Πέραν από τον χώρο των αποδείξεων και της επιστημονικής αξιολογήσεως αυτών, εκτείνεται ο χώρος της αυθαιρεσίας, της πιθανολογήσεως και της ευλογοφανείας. Αυτός ο χώρος δεν είναι σταθερός και δεν εκπληρώνει κανένα επιστημονικό τεκμήριο. Μ’ αυτήν την μέθοδο η ανθρωπότης επιστρέφει στην προ-Ελληνική μη-επιστημονική κατάστασή της, όπου η πλατωνική ορθή δόξα μετά λόγου αντικαθίσταται από την δόξα άνευ λόγου, ή από την ευλογοφανή δόξα. Έτσι, το υποκειμενικό αντικειμενικοποιείται χωρίς να νομιμοποιείται προς τούτο.
.
Είναι προτιμότερο οι αφρικανικής και σημιτικής καταγωγής Αμερικανοί να ενδιαφέρονται για το πώς θα οικοδομήσουν ένα λαμπρό πνευματικό μέλλον για τους ίδιους και τους συμπολίτες των, το οποίο, ενδεχομένως, θα τους δοξάσει στις επόμενες γενεές. Δεν έχουν ανάγκη να αυτο-υπνωτίζονται με την παλαιά δόξα άλλων λαών και να προσπαθούν να αυτο-επιβεβαιωθούν διαστρεβλώνοντας την Ιστορία και πριονίζοντας τις βάσεις και τις προϋποθέσεις της ιστορικής επιστήμης και ερεύνης
».
.
Σχετικά άρθρα:
.

No comments:

Post a Comment